sampai sini -->

15 December, 2009

Pekerjaan Yang Tidak Masuk Akal


Korang bace la. Tapi berbaloikah kerja mcm ni? Kerja yang tak masuk akal langsung. 

Pengurus Pulau "Surga"



Ben Southall, 34, dari Petersfield. Seramai 350k orang telah memohon kerja ni. Kerja yang biase je. Berenang, jalan2 di pulau, main main dan istirahat di Pulau Hamilton di Great Barrier Reef, Australia, sambil buat blog promosi pulau ini. Gajinya? 1.11 bilion selama 6 bulan! Selama di sana dia tinggal di Villa tiga kamar bersama kolam renang! Interviewnya, dia tinggal datang dan tinggal 4 hari di pulau tadi, terus ujiannya adalah menyelam, makan sepuasnya di barbecue, terus rileks dan santai di SPA. Terus tinggal buat blog, tes renang dan wawancara... sape xnak keje senang nak mampos mcm ni.

Penguji Tilam Mewah


Seorang mahasiswi dari Birmingham City University ini benar-benar mendapat pekerjaan impiian ini! Bayangkan keje korang hanyalah tidur sahaja. Giler ke ape? 
Roisin Madigan, 22, mendapat gaji 1 000 Poundsterling atau sekitar 20 juta  untuk tidur di atas kasur mewah ini. Simon Horn, Ltd, adalah
perusahaan yang membuat tilam-tilam mewah ini. Tugasnya unik dan menyenangkan, paling kurang Roisin harus ada di atastilam mulai jam 10 malam sampai 6 pagi (di showroom perusahaan Simon Horn) dan kemudian membuat blog atas pengalaman tidur setiap hari. Tidur je keje ko ek?!!!!

Penguji Air


 Tommy Linch, 29, adalah seorang pekerja yang sudah mengumpul harta 27 bilion dalam setahun ini. Ia bekerja untuk perusahaan First Choice. Tugasnya? cek ketinggian, kecepatan, kuantit air, serta pola pendaratan di kolam,dan semua urusan keselamatan. Pada tahun 2008, Tommy sudah cek berbagai gelungsur di Lanzarote, Majorca, Mesir, Turki, Costa Del Sol, Cyprus, Algarve, Dominika dan Meksiko. Tahun ini dia akan berada di Yunani, Turki, Florida, Jamaika dan Ibiza.

Penguji Game World of Warcraft


Game yang ini mmg bes giler la! Jika anda main game ini, dan bleh dapet 200 gold dalam 1 jam dan bleh sampai level 80 dalam waktu 2 minggu, anda bisa mampu buat pekerjaan ini! Jadi hasilnya, anda boleh main dan dapet gaji! Apalagi sekarang blizzard sedang mencari karyawan bahasa asing dan syaratnya minima  online dan main 4 jam dalam 1 hari!

Pengurus "Fun" di Musium


Pekerjaan ini diraih seorang budak berusia 6 tahun! Ia mendapat pekerjaan unik ini di York's National Railway Museum. Ia menggantikan Andrew Scott, yang pensiun. Sam Pointon, bocah 6 tahun ini mengirimkan permohonan dengan surat bertulisan tangan. Akhirnya Museum mengambil Sam sebagai prngurus kehormatan dengan tugas utama memberikan idea dan saran bagaimana untuk membuat Musium itu menyenangkan untuk anak-anak.

Fotografer Sepeda bagi Google Maps



Google akhirnya mempekerjakan dua orang lelaki beruntung ini. Tugas mereka ialah pusing2 keliling Perancis dgan basikal. Basikal unik ini membawa sembilan kamera, GPS, komputer dan generator, semua peralatan penting agar Google Map bleh muncul dalam bentuk 3D. hasilnya mereka dibayar buat jalan-jalan ke berbagai pusat sejarah dan pusat pelancongan di Prancis.. dan dibayar!!!!


banyak lagi keje lain yang lansung tak masuk akal tapi malas la ak cter. 

No comments:

Post a Comment

YOUR NUMBER :

frontpage hit counter nasnur hit counter and User Online