sampai sini -->

26 November, 2011

Usahawan Internet


Sejak beberapa kebelakangan ini, usahan internet di Malaysia mula meningkat umpama cendawan tumbuh selepas hujan. Sebenar perniagaan di internet ini sangat menguntungkan!!!. Sekarang ini taraf hidup rakyat Malaysia sudah meningkat. Mereka mampu dan mahu membeli barang-barang yang baru dengan murah dan mudah. Untuk menjadi usahan internet kita hanya perlu berfikir untuk menjadi penjual kepada pengguna.

Masalah utama yang menghantui mereka yang berminat untuk menceburkan diri dalam bidang usahawan internet ialah modal dan risiko jumlah pelanggang. Sebenarnya risiko menjadi  usahawan internet adalah kurang dan rendah berbanding menjadi usahan yang mempunyai premis jualan di dunia sebenar. Penyelesaiannya sangat mudah iaitu dengan menjadi  berani.


Kita perlu ingat di mana kita berada sekarang. Kita berada di Malaysia yang juga dikenali sebagai pusat perniagaan serantau dunia. Malaysia berada hampir di tengah-tengah seluruh dunia pembekal barangan perniagaan. Ini kerana lokasi Malaysia yang amat strategik dan sangat dekat dengan negara-negara ppengeluar dunia seperti China, Thailand, Vietnam, Philiphine dan banyak lagi yang merupakan pembekal barangan perniagaan runcit. Negara-negara ini memberikan tawaran harga yang murah untuk di niagakan di Malaysia.

Persaingan perniagaan di Internet masih lagi rendah walaupun sudah ramai yang berkecimpung dalam arena perniagaan ini. Namun kepada mereka yang ingin berkecimpung dalam bidang ini hanya perlu berani. Anda juga perlu peka dengan keadaan semasa dan sentiasa rajin mencari pembekal. Setelah anda menjumpai "port" untuk membekalkan barangan jualan anda, keuntungan yang bberibu-ribu hanyalah dalam gengaman sahaja.

Anda juga perlulah kreatif dalam mencipta idea-idea baru dan mencari bidang jualan yang masih belum sengit bersaing ketika ini. Segalanya hanyalah di tapak tangan anda. Hanya mahu atau tidak.

No comments:

Post a Comment

YOUR NUMBER :

frontpage hit counter nasnur hit counter and User Online