sampai sini -->

07 April, 2009

Lirik Lagu : Allah Peduli - Agnes Monica - PENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MEMPERTIKAIKAN AJARAN ALLAH :

Agama Buddha,Kristian dan Hindu dipanggil agama langit. Orang ada menyebut mereka juga percaya Tuhan yang betul ialah Allah cuma mereka menggunakan perantaraan.

Di dalam Kristian, mereka mendakwa 'God' di dalam bible mereka tu adalah Allah iaitu bapa kepada jesus mereka dan suami kepada Mary mereka . Namun begitu tiada sepatah pun di dalam bible yang menyebut perkataan Allah. Begitu juga dengan agama Hindu dan Buddha.

Namun begitu, orang Kristian di Indonesia telah menggunakan perkataan Allah. Contohnya lirik lagu Agnes Monica (Kristian) yang bertajuk "Allah Peduli".

Di sini jelas menunjukkan keburukan jika mereka dibenarkan menggunakan walau pun tidak sama dengan perkataan AllahAllah SWT kita.

Tidak mustahil orang Islam yang kerana fanatik atau pun jahil tentang Islam menyanyikan lagu tersebut. Saya yang kurang ilmu agama ni berpendapat adalah murtad menyanyikan lagu tersebut walaupun ia hanya sekadar lirik lagu sahaja kerana Allah yang Agnes Monica itu adalah bapa Jesus mereka..!!!!!!

Jadi kepada peminat Agnes Monica khasnya dan peminat lagu-lagu Indonesia amnya..berhati-hatilah! Mungkinkah Agnes Monica cuba mengkristiankan orang Islam!


Lirik Lagu : Allah Peduli - Agnes Monica

Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Su at u perkara yang
ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sebab Allah Yesus ku mengerti


See, lirik terakhir die tuh. Aku x penah tengok lg lirik lagu ni, bile bc betol2, hati mengatakan ya! bahawa perkara ini adalah benar!
Emm..nsb baik aku x download lg lagu ni and aku x dengar lg, awal2 nmpak cam interesting sbb ade unsur2 ketuhanan, tp bile aku dh baca artikel ni, jgn harap la aku nk download or dengar lagu nih walaupun benda ni benar or salah, menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian xde gunanye...Belajarlah dari kesilapan anda...

No comments:

Post a Comment

YOUR NUMBER :

frontpage hit counter nasnur hit counter and User Online