sampai sini -->

18 October, 2009

BUAT SILAP ITU TIDAK MENGAPA, TETAPI JANGAN MENGULANGI KESILAPAN.

BUAT SILAP ITU TIDAK MENGAPA, TETAPI JANGAN MENGULANGI KESILAPAN.

KALAU KITA FIKIR BALIK, BERTAPA RAMAINYA ORANG DI ATAS DUNIA NI YANG MELAKUKAN KESILAPAN. YA MEMANG BETUL!!!
MANUSIA MEMANG TIDAK BOLEH LARI DARI KESILAPAN. BOLEHKAH KITA MEMAAFKANYA?

"KITA MUNGKIN BOLEH MEMAAFKAN KESALAHAN YANG PERTAMA, TAPI AGAK MUSTAHIL UNTUK KITA MEMAAFKAN ORANG YANG MENIRU KESALAHAN YANG PERTAMA"

TAPI PATUTKAH KITA MENGULANGI KESILAPAN ITU?
sebagai contoh kita mendidik anak. Mungkin kita xde anak lagi kan tetapi kita boleh belajar dari kesilapan manusia yang bergelar AYAH dalam mendidik anak-anak mereka. Patutkah kita mengulangi kesilapan yang telah dilakukan? Atau kita beralasan "DIA BUAT SILAP, SAYA PON NAK BUAT SILAP JUGAK" huhu. "Bijak-bijak.

ORANG LAIN TERGELINCIR DALAM LONGKANG, DIA NAK TERJUM DALAM GAUNG." yang ni lagii bagus. cuba kita imbau kembali kisah Saidina Umar Al Khatab. Sebelum beliau memeluk Islam, bermacam2 kesilapan yang telah beliau lakukan, sebagai contoh menanam anak perempuan hidup2. Tapi andai kata pada hari ini soerang "AYAH" menanam anak perempuan itu hidup2, serta dia memberi alasan "dulu Saidina Umar pon buat mcm ni jgak kat anak POMPUAN die." boleh terimakah anda jawapan ni.

HARI INI LEBIH BAIK DARI HARI SEMALAM, HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI

cubalah kita berubah dari yang baik kepada yang lebih baik. xkan orang lain buat DOSA, kita pon nak buat DOSA. atas alasan "DULU DIA BUAT MAKSIAT, SAYA PON NAK BUAT JUGAK" orang tu buat maksiat dah lame. Mane tahu dia dah bertaubat sekarang? Jangan la kita ikut. kan kita plak xsempat nak bertaubat.

Maafkan aku kerana post ini agak kasar dan keterlaluan.
"SAHABAT YANG BAIK IALAH SAHABAT YANG SENTIASA MENEGUR KITA, BUKAN MEN"YES"/MEN"YA"KAN SEMUA KATA2 KITA"

No comments:

Post a Comment

YOUR NUMBER :

frontpage hit counter nasnur hit counter and User Online